Kan jeg få hustrubidrag efter 20 års ægteskabslignende samliv?

Jeg har levet sammen med min eksmand i 20 år.

Vi har 2 børn, som vi begge har forældremyndigheden over. Begge børn bor hos mig - i den forbindelse udbetaler faderen børnebidrag til mig.

Vi har IKKE været gift, men har levet i et ægteskabslignende forhold.

Kan jeg få hustrubidrag ?? Hvis ja, hvordan er reglerne ? hvordan beregnes beløbet ?

Svar:

Du kan ikke få hustrubidrag, når I ikke har været gift. Dette gælder, uanset varigheden af jeres samliv, og uanset hans bidragsevne og dit bidragsbehov.