Er en papirløs fader meget gak?

Er det meget gak, at vi ikke er gift og lige har fået en søn - altså gak for faderen?

mvh
N.N.

Svar

Det er ikke spor gak, at I ikke er gift. Det er det over 270.000 andre par, som heller ikke er.

Du bør blot sørge for, at I får aftalt fælles forældremyndighed. Aftalen skal anmeldes til statsamtet. Det kan du læse mere om på emne nr. 442.

Hvis I har aftalt fælles forældremyndighed, er du på papiret ligestillet med barnets moder, hvis I senere skulle komme i en konflikt om forældremyndigheden.