Kan mine børn, der er døbt katolsk, blive konfirmeret i folkekirken?

Jeg vil gerne spørge, om mine børn kan blive konfirmeret i den danske folkekirke, når de er blevet døbt katolsk?

SVAR:

Ja, det er muligt

Den såkaldte anordning om konfirmation § 7 bestemmer følgende:

"Adgang til at blive konfirmeret har enhver, der er døbt med den kristne dåb, har modtaget forberedelse til konfirmation og er fortrolig med den kristne børnelærdom og folkekirkens gudstjeneste".

En katolsk dåb - eller en dåb i et andet kristens trossamfund - er en kristen dåb.

De kristne trossamfund kan ses her: https://www.oikoumene.org/church-familie

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus