Kan jeg få samvær med min 5-årige søn?

Hvordan er mine muligheder for at se min søn på 5 år.

Jeg var samlevende og har ikke set ham i 4 år. Jeg blev truet og turde derfor ikke følge sagen op, både for min og min søns skyld.

Jeg ønsker bare at få samvær med min søn, ikke fælles forældremyndighed.

Svar:

Du bør snarest sende en ansøgning om fastsættelse af samvær til statsforvaltningen på det sted, hvor moderen bor.

Da du ikke har set din søn i 4 år, er det bestemt ikke sikkert, at du får samvær. Dette afhænger bl. a. af baggrunden for, at du ikke har søgt tidligere. Dette bør du derfor redegøre udførligt for i ansøgningen.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus