Kan faderen blot nægte at afgive en blodprøve?

En af mine kvindelige bekendte er 7 måneder "henne".

Faderen til hendes ufødte barn ønsker imidlertid IKKE noget barn!

Han nægter simpelthen at afgive en blodprøve, da han IKKE vil have noget som helst med hverken moderen eller barnet at gøre!

Hvilke muligheder har hun - han har tilmed TRUET hende, hvis hun beholder barnet, hvilket hun har besluttet at gøre?

Svar:

Hvis hun – som hun skal –  oplyser, hvem der er eller kan være barnets biologiske far, så kan retten bestemme, at der skal laves en DNA-analyse, og så vil den pågældende mand blive udlagt som barnets far.

Det er ikke noget, moderen skal diskutere med ham, og det har han ingen mulighed for at undgå.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk