Kan jeg alene bestemme, at min søn skal henvises til børnepsykolog?

Min ex-mand og jeg har fælles forældremyndighed over vores børn, som begge har bopæl hos mig.

Kan jeg alene tage beslutning om, at vores søn skal henvises videre til udredning på børnepsykolog, når min ex-mand er uenig, og mener han ikke skal henvises?

Vil lige tilføje, at PPR og skolen er enige med mig.

SVAR:

Du kan som bopælsforælder træffe beslutning om videre henvisning til børnepsykolog - uden faderens samtykke.

Der er efter min mening ikke tale om en væsentlig beslutning, som begge forældre skal være enige om

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne
Sankt Knuds Torv P/S

Ryesgade 31
Postboks 5009
8100 Århus C
Tlf.: 8613 0600
Fax: 8613 1500