Har mine børns far pligt til at vaske børnenes tøj efter samvær?

Mine børns far har vores børn hver anden fredag-søndag og får tøj med, der er rent og lagt pænt sammen, men når jeg får børnene tilbage er tøjet møg beskidt.

Han har både vaskemaskine og tørretumbler, så der er ikke meget arbejde for ham at vaske den sidste dag.

Jeg har lyst til at sende dem af sted med kun det de har på, så han selv må købe tøj de skal have, så har han da 14 dage til at vaske i. Må jeg det?

Svar:

Du må ikke sende børnene på weekend med så lidt tøj, at deres far tvinges til at købe nyt tøj til dem.

Når børnenes far har samvær med sine børn, har han juridisk set ikke pligt til at vaske børnenes tøj.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk