Kan mine børns fader kræve, at jeg betaler maden til børnene, når de er på feriesamvær hos ham?

Min mand er blevet pålagt at betale børnepenge, men nu vil han have at jeg skal betale børnenes mad, når de skal være på ferie hos ham.

Vi skal have dem i en uge af gangen, da børnene ikke vil være der længere af gangen. Min mand tjener ca en halv gang mere end jeg gør og vores husleje er det samme, men han bruger mange penge.

Vi har fælles forældremyndighed og min mand betaler kun det almindelige bidrag til børnene, alt det anden betaler jeg.

Kan han slippe for at betale maden til børnene i ferien?

Det er ikke fordi han tager nogen steder hen med børnene.

Svar:

Faderen skal selv betale maden til børnene under deres feriesamvær hos ham.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus