Tæller mine to nye papbørn med ved udmålingen af børnebidrag?

Jeg blev skilt for godt 2 år siden og har 2 børn på 7 og 9 år.  Min løn svarer til ca 440.000

Jeg er ved at flytte sammen med min kæreste, der også har 2 børn.

I forbindelse med hun evt. flytter ind mister hun jo tilskud til enlig forsørger, idet jeg bliver betragtet som forsørger.

Hvilken konsekvens får dette for min betaling til min eks. hustru. Bliver beregningen for dobbelt betaling ikke udmålt efter at jeg nu skal forsørge 4 børn ??

Svar:

Du skal fortsat betale efter taksterne for forældre med to børn

Stedbørn og pap tæller ikke med, da du ikke har forsørgerpligt over for disse.