Kan faderen kræve erstatningssamvær, når samværet har været aflyst på grund af sygdom?

Når man har den fulde forældremyndighed, og barnet skulle være så uheldig at være syg den dag det skal på samvær hos sin far,  kan faderen efterfølgende kræve erstatningssamvær?

Svar:

Statsforvaltningen vil normalt ikke fastsætte erstatningssamvær, hvis samværsforælderen på grund af egne forhold må aflyse et samvær, eller hvis samværet må aflyses på grund af barnets sygdom.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus