Mister jeg børnebidrag og særligt børnetilskud, hvis jeg flytter sammen med min kæreste?

Min kæreste og jeg overvejer at flytte sammen.

Hun har to børn fra tidligere forhold. Til det ene af dem får hun det normale børnebidrag fra faderen og til den anden får hun et særligt bidrag fra kommunen, da dette barns fader ikke kan findes (måske død).

Vil disse bidrag bortfalde, hvis jeg flytter ind?

Svar:

Nej, børnebidrag fra faderen og det særlige børnetilskud (fordi den ene forælder ikke findes) skal fortsat betales, selv om du flytter sammen med din kæreste. Til gengæld vil hun ikke længere kunne få ordinært og ekstra børnetilskud, fordi hun ikke længere betragtes som enlig.

Du kan læse mere om børnebidrag og børnetilskud på denne linjes emnedel:  https://familieadvokaten.dk/Emner/330.html

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk