Hvordan kan jeg finde ud af, om min mand har et barn uden for ægteskab?

Jeg har en fornemmelse af, at min mand har haft en affære og deraf har et barn uden for vores ægteskab.

Kan jeg undersøge det nærmere?

Jeg stoler ikke på min mands svar.

Hvor går jeg hen? statsamtet/kirkekontor/andet?

Hvad gør jeg?

Svar:

Selv om det kan lyde grotesk, har du ingen mulighed for at få oplysninger om din mands eventuelle børn med andre.

Du kan dog tjekke, om din mand trækker børnebidrag fra på selvangivelsen, for du har ret til at få aktindsigt i hans selvangivelser hos skattevæsenet.