Skal en samværsfar betale børnenes tøjudgifter?

Kære Familieadvokat.

Er det rigtigt at en fader, selv skal sørge for at børnene har tøj i den weekend, hvor han har samværet ?

Statsforvaltningen har fortalt mig, at de mener at når der står faderen afholder alle udgifter, at der i det ligger at han også skal sørge for tøjet til dem. De kan ikke oplyse mig om nogle paragraffer, hvor dette står beskrevet.

Hvis det er rigtig kan jeg så trække disse udgifter fra på selvangivelsen ?

Svar

Det er efter min opfattelse ikke rigtigt, at en samværsfar selv skal sørge for tøj til børnene under samværet. Jeg har aldrig hørt noget lignende!

Bed om at få skriftligt svar fra en jurist på statsforvaltningen.

Du kan ikke fratrække tøjudgifterne på selvangivelsen

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus