Bliver min søns frikort belastet af børnebidragene?

Jeg betaler børnepenge til min ex´er, da begge fællesbørn bor hos ham.

Min søn er nu så gammel, at han gerne vil tjene lidt penge på frikort. Bliver hans frikort belastet af de penge jeg betaler hver måned til hans far??

Svar:

Din søn skal ikke betale skat af normalbidraget, som i 2003 er på 859 kr. pr måned. Det samme gælder det såkaldte finanslovstillæg til normalbidraget, som i 2003 er på 111 kr. om måneden.

Hvis du betaler højere børnebidrag, skal din søn beskattes af det overskydende beløb, men han har i 2003 et personfradrag på 26.500 kr, og han skal derfor først betale skat, når og hvis hans samlede indtægt incl. tillæg til normalbidraget overstiger personfradraget.