Kan jeg fortryde min anerkendelse af faderskabet?

Jeg er blevet far, og har skrevet under på faderskabspapirerne.

Men nu er der flere ting, der peger på at det måske ikke er mig der er faderen alligevel.

Og så vil jeg gerne have fastslået faderskabet.

Hvor og hvordan skal jeg forholde mig?

Svar:

Indtil barnet bliver 6 måneder kan du uden særlig grund få sagen genoptaget. Du skal i så fald henvende dig til statsamtet.

Hvis barnet er ældre en seks måneder, er det sværere at få sagen genoptaget. Den kan enten genoptages, hvis både du, barnets mor og en værge for barnet ønsker det OG statsamtet er enig i, at sagen bør genoptages. Sagen kan i øvrigt også genoptages, hvis der er sket fejl under sagen, eller der er fremkommet nye oplysninger i sagen. Under alle omstændigheder er det statsamtet, der bestemmer om sagen kan genoptages, hvis der er gået mere end seks måneder siden barnets fødsel, så det er her du skal henvende dig.

Med venlig hilsen

Eva Naur Jensen

advokatfuldmægtig