Skal faderen selv sørge for bleer under samvær?

Jeg har en veninde med en søn på lige knap 2 år.

Faderen har ind imellem samvær med sønnen i weekenden, skal hun sende bleer og diverse med i tasken eller skal faderen selv sørge for det?

Det var vi lige pludselig i tvivl om....

Svar:

Faderen skal selv sørge for bleer, mad og drikke m.m., ligesom faderen selv skal sørge for transport til samvær, mens moderen skal sørge for afhentning af barnet efter samvær.

Som det fremgår af samværsafgørelser fra statsforvaltningerne, skal samværsberettigede selv afholde udgifterne forbundet med samvær.

Det, som moderen skal sørge for, er den fornødne beklædning til barnet afstemt efter årstiden.

Med venlig hilsen

Ida Lange Lawaetz
Advokat (L)

Postboks 137,
Vænget 22,
4400 Kalundborg
tlf. 59 57 50 00
fax 59 57 50 01