Kan mine børns mor konvertere til den muslimske tro med mine børn?

Mine børns mor har nu gennem længere tid haft et forhold til en muslimsk mand.

Jeg er lidt nervøs ved tanken om, at det skal komme så vidt, at der bliver tale om, at hun ønsker at konvertere til den muslimske tro med mine børn. Jeg vil derfor gerne høre, om ikke jeg har noget at skulle have sagt i den forbindelse ?

Jeg har ingen forældremyndighed over mine børn...

SVAR:

Da moderen har eneforældremyndigheden, kan du ikke forhindre et eventuelt religionsskifte.

Det eneste du kan gøre er at prøve at få aftalt eller tilkendt  fælles forældremyndighed eller at få forældremyndigheden overført til dig. Se vort emne nr. 583