Hvad skal jeg stille op med min ekskærestes møbler?

Jeg har boet sammen med en kvinde her i min ejerlejlighed i ca. 2 år. De flyttede ud for over et år siden, og kvinden har stadig ikke afhentet sine møbler og andre ting.

Hvorledes skal jeg forholde mig til dette juridisk?

Jeg har prøvet at kontakte hende mundtligt; men hun vil ikke kommunikere med mig overhovedet.

Kan hun stadigvæk gøre krav på tingene juridisk, og er der en frist for hendes afhentning af disse ting?

Hvis jeg skal skrive et brev, hvorledes skal jeg da formulere dette brev?

Svar:

Du skal sende et anbefalet brev til hende, hvori du skriver, at du ikke længere har mulighed for at opbevare hendes genstande. Derfor skal hun afhente disse inden en rimelig frist (min. 14 dage). Skriv også, at hvis hun ikke afhenter - så vil du - uden yderligere varsel bortskaffe det for hendes regning. Husk at gemme en kopi af brevet

Reagerer hun ikke, må du herefter køre det bort, hvis det er værdiløst. Hvis det repræsenterer en værdi, skal det sælges bedst muligt - hvilket typisk vil være på den lokale auktion. Salget sker for hendes regning og du skal derfor afregne nettoprovenuet til hende.

Venlig hilsen

Anne Broksø

RET&RÅD, Hillerød