Skal jeg finde mig i at få min PC leveret med en CD-rom med Windows 95 på fransk?

Jeg købte sidste år en bærbar Olivetti computer på udsalg. Windows 95 var installeret på dansk, og jeg har kunnet bruge den på dansk indtil for nylig, da jeg ville geninstallere Windows 95. Det viste sig da, at den medfølgende CD-rom med Windows 95 var på fransk. (Jeg har også modtaget en instruktionsbog på fransk, men jeg troede i første omgang, at det kun var den og ikke også CD-rommen, der var på fransk).

Jeg henvendte mig i sidste uge til den forretning, hvor jeg havde købt computeren og bad om en CD-rom på dansk. Det viste sig, at de havde problemer med at fremskaffe en sadan, og jeg har endnu ikke fået endeligt svar.

Der er forskellige ulemper ved at have Windows 95 på fransk, og jeg mener, at jeg bør have en erstatning, hvis det ikke lykkes dem at fremskaffe Windows 95 på dansk. Men så vidt jeg ved, skal jeg gøre krav herom gældende inden 1 år fra købsdatoen eller hvordan? Jeg er jo faktisk blevet snydt ved købet. Jeg betalte 8.999,00 kr. for computeren, der på min kvittering angives at have kostet 15.999,00kr.

SVAR.

Send den forretningen et anbefalet brev, som du - af bevismæssige grunde - beholder en kopi af, og hvor du forlanger at få en CD-rom med den danske windows-version, der var installeret på den pc'er, du købte, idet den medfølgende - på fransk - må anses at være en væsentlig fejl/mangel ved det købte.

Anmod om et skriftligt svar inden otte dage.