Må en handelsskole kræve, at eleverne møder på en lørdag?

Jeg ville høre om en handelsskole, kan kræve at eleverne møder en lørdag.

Vi skal holde åbent hus på vores skole og dette foregår en lørdag. Til gengæld får vi fri mandag. Hvis man ikke kan komme denne dag, får man fravær for timerne.

Men kan skolen kræve at man møder op en lørdag?

Jeg ved, at i folkeskoleloven står det tydeligt beskrevet, at folkeskoleelever ikke har pligt til at møde op, men har en handelsskoleelev?

Svar:

Ja, det kan en handelsskole godt kræve.

Mig bekendt står der intet i folkeskoleloven om, at folkeskoleelever ikke har pligt til at møde op, hvis der flyttes undervisning m.v. til en lørdag.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk