Fri proces på Grønland.

I skriver, at advokaten ikke kan opkræves yderligere honorar, hvis man har fået fri proces. Gælder dette også på Grønland, eller har de andre regler deroppe?

På forhånd tak

Fra en der har fået fri proces

Svar

Den danske retsplejelov, hvori reglerne om fri proces findes, gælder ikke på Grønland, som har en særlig retsplejelov, som jeg ikke kender noget som helst til.

Jeg vil nu gætte på, at den beskikkede advokat også på Grønland skal holde sig til det honorar, som han får tilkendt af det offentlige