Kan jeg få slettet en af mine børns faddere?

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er en mulighed for, at man evt. kan få slettet en af de faddere, som mit barn har ( Min søn blev døbt i februar i år!). Og hvis det er muligt, hvordan bærer man sig så rigtigt ad?

Vi er nogle stykker, som der har diskuteret dette her emne i et stykke tid nu!

Jeg mener at det må man da godt kunne, hvis der er en god grund til at man ikke ønsker det menneske i sit liv og slet ikke i sit barns liv.

Svar:

Nej, det er ikke muligt.

Det at stå fadder er udelukkende en religiøs tradition, dvs. det har ingen juridisk betydning overhovedet.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk