Må en optikerforretning kræve at få oplyst mit fulde personnummer?

Må en optikerforretning forlange fuldt cpr. nummer for at oprette en som evt. kunde?

De beder om det, endnu før man har sagt ja til at handle hos dem.

SVAR

En optikerforretning må godt forlange fuldt cpr.nr. for at oprette en kunde.

Hvis kunden ikke ønsker at oplyse hele sit cpr.nr., står det kunden frit at finde en anden optikerforretning, som ikke stiller det omtalte krav.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten