Må man offentliggøre andres IP-adresser på nettet?

I hvilken grad har et åbent debatforum på internettet ret til at oplyse ens IP adresse til øvrige deltagere på debatforumet ?

Er ens IP adresse fortrolige oplysninger og derfor ulovligt at videregive uden tilladelse ?

Svar:

Det er ikke lovligt at offentliggøre andres IP-adresser, medmindre de pågældende giver tilladelse til det.

En IP-adresse er en fortrolig oplysning, idet den populært sagt udgør din computers adresse på nettet.