Kan min kone søge information om sin egen lægebehandling i barndommen?

Jeg er lidt i tvivl.

Kan min kone søge information om sin egen tidligere lægebehandling i barndommen?

SVAR.

Hvis oplysningerne er af ældre dato, vil der ikke være adgang til aktindsigt.

Der har siden 1. januar 1987 været ret til aktindsigt i sygehusjournaler, og fra 1. januar 1994 har der været ret til aktindsigt i praktiserende sundhedspersoners patientjournaler m.v.

Retten til aktindsigt i sygehusjournaler gælder for journaler udfærdiget efter 1. januar 1987 og for tilførsler til eksisterende sygehusjournaler foretaget efter dette tidspunkt.