Kan min arbejdsgiver tvinge mig til at få en elektronisk lønseddel?

Det firma jeg er ansat ved er i gang med at "tvinge" alle til at få en elektronisk lønseddel, ved hjælp af et certifikat.

Mange af os  vil gerne fortsætte med at modtage vores papirlønseddel, og nogen af os har slet ikke en computer derhjemme - og disse personer ønsker ikke at have deres private certifikat liggende på deres arbejdscomputer.

Kan mit firma tvinge os til at have det, og få en elektronisk lønseddel?

Svar:

Ja, det kan firmaet godt, hvis it-sikkerheden er i orden.

Du kan jo tage et print af din lønseddel, mens du er på arbejde.