Er det lovligt at sætte salsa-reklamer på parkerede cykler?

Jeg parkerer dagligt min cykel på Nørreport station og tager toget på arbejde. Når jeg kommer og henter min cykel efter arbejde, er der næsten dagligt sat en papirlap med reklame for en salsaskole fast på cyklen, - enten sat bag på eller lagt i kurven.

Jeg er rigtig træt af det, mest af alt fordi alle andre tilsyneladende heller ikke gider at gå til salsa og derfor smider disse sedler på jorden. Resultatet er, at det flyder med salsa-reklamer omkring cykelstativerne. Nu har jeg lige haft cyklen parkeret ved Hovedbanegården, og her skete det samme.

Mit spørgsmål er: Er det ulovligt at pådutte folk den slags uønskede reklamer?

Svar:

Dansk lovgivning tager ikke stilling til det omtalte spørgsmål.

Men tag eventuelt en snak med Forbrugerstyrelsen. Måske vil den tage sagen op over for politikerne, der kan lovgive på området, hvis de ønsker det.