Skal man underskrive med sit fulde navn?

I forbindelse med giftermål og navneskift er følgende spørgsmål dukket op:
Skal ens underskrift være det fulde navn?

Eller må jeg f.eks. underskrive med mit fornavn og mellemnavn?

Hvis svaret er nej, hvordan adskiller denne situation sig så fra de underskrifter, man nogen gange ser, hvor man
slet ikke kan tyde navnet?

Svar:

Du må underskrive dig, som du har lyst til, fx nøjes med dit fornavn eller dit fornavn og dit mellemnavn.

Skal du opgive dit fulde navn i officielle papirer, skal det ske korrekt, men din personlige underskrift vælger du selv.