Er det lovligt vore tasker kontrolleres ved indgangen til Grøn Koncert?

Når man går til f. eks Rock-show Grøn Koncert. Er det så lovligt at de undersøge vores tasker/konfiskerer evt. drikkevarer?

Jeg mener der skal en polititilladelse til. Men måske har de en.

Svar:

Arrangørerne kan lovligt opstille et krav om, at tasker skal undersøges, hvis de medbringes til koncerten. I så fald er det op til dig - og andre gæster - om I vil medbringe tasker.