Er internet must carry i privat lejebolig?

Jeg er lejer i en privat lejebolig.

Jeg ved, at få danske tv kanaler er en must carry ret jeg har, men hvordan med mulighed for adgang til internet, er det en must carry ret?

Der er you see stik med 3 stikindgange i lejligheden, hvor der står henholdsvis tv, radio og data.

Alligevel vil jeg gerne have svar på om internet stik, så jeg har adgang til at oprette et betalingsabonnement er must carry for udlejeren?

Svar

Som lejer har du ikke krav på, at din udlejer giver dig adgang til danske tv-kanaler. Din udlejer kan lade det være op til dig at bestille og installere det ønskede abonnement.

Du kan som lejer heller ikke stille krav om, at der i lejemålet skal være installeret adgang/stik til Internet.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk