Hvor meget må jeg tjene uden moms?

Hvor meget må man tjene uden moms som tømrer?

Jeg tænker på at åbne mit eget firma, men for at se om det er noget for mig, vil jeg i en periode arbejde som lønansat om dagen og selvstændig i weekenden. Hvor meget må jeg tjene uden moms, hvis jeg opgiver det til skattevæsenet?

SVAR:

Ifølge momslovens § 49, stk. 1 skal afgiftspligtige personer ikke registreres og betale afgift, når de samlede afgiftspligtige leverancer ikke overstiger 50.000 kr. årligt.