Skal min hustru og jeg betale multimedieskat i 2010?

Fra og med næste år (2010) indføres multimedieskatten.

Jeg har ingen PC'er stillet til rådighed, og når jeg arbejder hjemmefra kobler jeg op via mit private internetabonnement og via min egen PC'er. Jeg har mobil stillet til rådighed, men absolut kun til arbejdsbrug (står i ansættelseskontrakten). Jeg skal ikke betale multimedieskat vel?

Min kone tager sin arbejds-bærbare PC med hjem, når hun arbejder hjemmefra. Skal hun betale multimedieskat?

SVAR:

Hvis I har en telefon i hjemmet, og hvis din arbejdsgiver fører kontrol med, at din mobiltelefon ikke benyttes privat, kan du måske slippe for multimedieskatten.
Ringer du blot en gang privat på mobilen, fx hjem til din kone, skal der betales multimedieskat.

Din kone skal betale multimedieskat, når hun tager den bærbare pc med hjem.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk