Kan vi kræve særligt børnetilskud med 4 års tilbagevirkende kraft?

Vi er en familie på 3, min mand der er folkepensionist fra 1.08.02, mor børnehaveklasseleder og vores søn på 14 år.

Fra kommunen modtog vi 19.04.06 meddelelse om udbetaling af særligt børnetilskud på 2.123 kr.

Glade blev vi og ved nærmere læsning opdagede vi at særligt børnetilskud udbetales efter § 4: når den ene eller begge barnets forældre får folkepension.

 Vores spørgsmål til dig er så:

Kan vi forlange, af kommunen udbetaler særligt børnetilskud til os med tilbagevirkende kraft fra 1.08.02 ?

Svar:

Ja, det kan I kræve efterbetalt med tilbagevirkende kraft fra 1.  august 2002.

Kommunen skal automatisk udbetale det omtalte børnetilskud, og sker det ikke, kan I kræve det efterbetalt i op til fem år, for det er den relevante forældelsesfrist på dette område.