Kan politiet sigte min mand for at have truet eks-kæreste på livet?

Min mand er blevet kaldt ind af politiet fordi hans tidligere kæreste har anmeldt ham for at have ringet til hende og truet hende på livet. Han har ganske vist talt med hende men på slet ikke truet hende, de har talt sammen ganske almindeligt.

Kan man ikke klage over det? samtalen fandt sted i marts måned og er åbenbart blevet anmeldt nu. Det virker som chikane fra hendes side, da hun vil have at min mand ikke ser deres fælles barn.

Min mand fik taget billede samt fingeraftryk, er det normal procedure?

Får alle sigtede denne behandling

Svar:

Finder politiet at en anmeldelse skal tages alvorligt og efterforskning iværksættes, så er det normalt med optagelse af fotos og fingeraftryk af den sigtede.

Jeg vil foreslå, at der optages bånd af fremtidige telefonsamtaler for en sikkerheds skyld, din mand skal jo ind imellem tale med barnets mor. Det vil også lette politiets arbejde, når påstand står mod påstand.

Med venlig hilsen

Henrik Thorstholm

RET&RÅD, Skjern