Skal min løn under ferie opgøres på basis af lønnen i optjeningsåret eller afholdelsesåret?

Jeg har et kort spørgsmål vedrørende afholdelse af ferie med løn.

Jeg har i optjeningsåret haft en fast månedsløn. I indeværende år er min løn ændret til en betydeligt lavere fast løn, samt en mindre provision af salg.

Skal min løn under ferie opgøres ud fra min løn i optjeningsåret eller min løn i afholdelsesåret?

SVAR:

Efter den nye ferielov skal du afholde ferie med løn baseret på optjeningsåret, hvis lønnen har ændret sig mere end 20%.

Med venlig hilsen

Steen Marslew

Advodan, Holbæk