Har jeg fradrag for befordring mellem hjem og skole under uddannelsesorlov?

Da jeg sidste år var på uddannelsesorlov, kontaktede jeg min kommune for at høre, om jeg måtte trække kørslen fra mellem hjem og skole. Det sagde de at jeg gerne måtte.

Efter en heftig debat med mine medstuderende, som er blevet oplyst anderledes af deres kommune, er jeg blevet i tvivl.

 Derfor spørger jeg: må man trække kørslen fra, når man er på uddannelsesorlov og hvad siger reglerne når man er på SU.

SVAR:

Din uddannelsesinstitution er ikke en arbejdsplads, og der er derfor ikke tale om, at du kører mellem hjem og arbejde.

Kommunen har derfor svaret forkert, når de har sagt, at du har fradrag for befordring.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen