Har jeg krav på at få oplyst navnet på den, der har anmeldt mig for socialbedrageri?

Jeg er en en enlig mor, der modtager de normale tilskud fra det offentlige, boligsikring, forhøjet børnetilskud osv..

Hvis jeg bliver meldt til kommunen for socialt bedrageri af en borger, har jeg så, hvis kommunen ved det, krav på at få oplyst hvem, der har meldt mig?

Svar:

Nej, du har ikke krav på at få at vide, hvem anmelderen er.

Er der tale om chikane, så du hun selv anmelde dette forhold til politiet.

Med venlig hilsen

Henrik Thorstholm

RET&RÅD, Skjern