Må man spise hunde og katte i Danmark?

Jeg hørte et radioprogram, hvor en kineser blev interviewet om at spise hunde og katte.

Et barn spurgte så, om det var tilladt at spise hunde og katte i Danmark, og svaret var nej.

Er dette rigtigt, må man ikke spise hunde eller katte i Danmark ???

Svar:

Mig bekendt er der ingen lovregler, der forbyder danskere at spise hunde, katte, kaniner m.v. her i landet.

Men der er regler, der forbyder opdræt af visse husdyr, så der kan næppe laves en gård, hvor der opdrættes katte til slagtning.