Mit "nej tak til reklamer" bliver ikke respekteret!

Jeg har meddelt posthuset, at jeg ikke ønsker reklamer.

Alligevel modtager jeg en række lokalaviser, som domineres af reklamer i form af annoncer og hvor også det redaktionelle indhold er centreret om annoncørerne, handelsstanden mv.

Jeg føler derfor, at der "sniges" reklamer ind i mit hjem under dække af at være lokalaviser.

Mit spørgsmål er derfor:

Er der ingen regler for, hvor stor en % annoncer, der må være i en lokalavis ?

Svar:

Der gælder ingen regler om, hvor mange annoncer, der må være i et distriktsblad, så derfor kan du ganske rigtigt modtage ugeaviser, som er fyldt med annoncer - og i værste fald også med ligegyldig tekstreklame (på den redaktionelle plads) for annoncørerne.

Med problemet er noget helt andet i denne sammenhæng.

Nemlig, at det ikke er dig - som forbruger - der kan afgøre, hvad du vil modtage af reklamer og ugeaviser.

I stedet er det afsenderen, der bestemmer, om reklamerne og ugeaviserne skal respektere dit skilt "nej tak til reklamer" - og det er jo i virkeligheden den omvendte verden.