Har jeg ret til penge fra begge forsikringsselskaber samtidig?

Jeg har været så uheldig at brække min venstre hånd på en rejse, hvorefter jeg kontaktede min daværende ulykkesforsikring. Bagefter kontaktede jeg min rejseforsikring.

Nu godt 15 md. efter uheldet har jeg modtaget erstatning fra begge selskaber, dvs fra henholdsvis min ulykkeforsikring og min rejseforsikring.

De har haft deres egne læger til at vurdere sagen ud fra de papirer som hospitalet har udfyldt og sendt ind

Mit spørgsmål er så:

Er jeg berettiget til at modtage erstatning fra begge selskaber?

Jeg er nervøs for at jeg kommer til at skulle betale pengene tilbage til et af selskaberne!

Svar:

Der er ikke tale om ulovlig dobbeltforsikring i forsikringsretlig forstand. Du kan således beholde begge beløb.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt

Ret & Råd, Lyngby

jug-logo.jpg (14017 bytes)