Skal jeg betale skat i Sverige, hvis jeg arbejder i Danmark?

Jeg har et spørgsmål:

Hvis jeg arbejder herhjemme i Danmark og bor på den anden side af sundet (altså i Malmø) -  hvor skal man betale skat?

Svar:

For nogle år siden blev reglerne lavet om, således at man skal betale skatten i det land man arbejder i, dvs. Danmark. Undtagelse gøres dog såfremt man boede i Sverige og arbejdede i Danmark den 1. januar 1997.

Du kan eventuelt læse mere på http://www.toldskat.dk/oeresund/ - dette link skulle besvare dine skatteretlige spørgsmål.

Med venlig hilsen

Forum Advokater

Advokat Erik Øvlisen