Hvem har ansvaret, hvis min hunhund bliver "voldtaget" i min egen have?

Hvem har ansvaret, hanhundeejeren eller hunhundeejeren, når hanhunden har "voldtaget" hunhunden i hunhundens have.

SVAR:

Svaret på spørgsmålet afhænger af, om hunhundens ejer har udfoldet "behørige anstrengelser" for at beskytte hende i løbetiden, fx sørget for hegn om haven.

Har der været let adgang til haven, så kan hunhundens ejer ikke komme igennem med et erstatningskrav over for hanhundens ejer - og dermed over for den obligatoriske hundeforsikring.