Er det ulovligt at sælge parabolpiratkort?

Jeg vil gerne vide, om det er ulovligt at sælge parabolpiratkort. Jeg har hørt, at det kun er ulovligt at sælge piratkort, hvis de er programerede med koder på, så de kan dekode betalings tv-kanaler. Jeg vil også gerne vide om den danske lov om sælge/bruge piratkort og også lidt om straffen.

SVAR

Kære piratkort-sælger (?).

Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, da det ligger uden for den del af dansk lovgivning, som jeg beskæftiger mig med.

Men skal jeg gætte på et svar, så er det sandsynligvis ulovligt at sælge parabolpiratkort.

Hvis der måtte være læsere, der kan give et præcist svar på det rejste spørgsmål, vil jeg meget gerne have et brev herom.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

Vi har modtaget følgende:

De såkaldte piratkort er blot en printplade med en computerchip på. Det er ikke udlovligt at fremstille eller sælge kortene. Det er blot et simpelt elektroniks kredsløb.

Men hvis der på chippen ligger software, som kan bruges til f.eks. at dekode krypterede satellit-kanaler, er det ulovlig at sælge, men ikke at bruge...

MVH

David