Skal min ansvarsforsikring betale skader på benzinstander?

Min bil har være indblandet i en skade på en tankstation. Der skulle tankes benzin og slangen blev monteret i bilen. Kontantautomaten virkede imidlertid ikke og der blev kørt videre. Dog med slangen stadig hængene i bilen!

Resultat: Skader på benzinstanderne. Skaden skete i august i år og jeg fik at vide at jeg ikke skulle foretage mig noget i sagen (af indehaveren af tanken). Det ville deres forsikring tage sig af. Men så her i december får jeg kontakt fra mit eget forsikringsselskab, der oplyser mig at min bils ansvarsforsikring skal betale skaden: Med tab af trin og selvrisiko komme jeg faktisk til selv at betale skaden!

Er der korrekt, at det er bilens forsikring, der skal dække?

SVAR:

Da skaden er forvoldt ved hjælp af bilen, er det korrekt, at skaden skal dækkes af bilens ansvarsforsikring.

Du skal selv betale en eventuel selvrisiko og eventuelt tåle tab af bonus.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt

Ret & Råd, Lyngby

jug-logo.jpg (14017 bytes)