Kan jeg få erstatning fra rugbrødsfabrikant for krækket tand?

Jeg er en pige på 22 år, som knækkede en tand sidste onsdag.

Det skete mens jeg sad og spiste en rugbrødsmad, men jeg har selvfølgelig smidt både sten og rugbrød ud, da jeg ikke tænkte over, at jeg måske kunne søge erstatning.

Regningen kommer op på omkring 5000 kroner.

Kan jeg søge erstatning?

SVAR:

Du kan godt "søge erstatning" - for nu at svare som spurgt - men du får desværre ikke noget ud af det.

Tidligere var de store brødfabrikker meget large, når det gjaldt henvendelser om tandskader som følge af små sten m.v. i brødet. Men i dag godtgør de ingen udgifter, medmindre det kan dokumenteres, at der har været noget i brødet, og at det har forårsager tandskaden. Og det har du ingen mulighed for, når både rugbrød og sten er smidt ud!