Kan jeg få min fars navn som mellemnavn uden gebyr?

Jeg er interesseret i at få svar på, at om det er muligt at få min fars mellemnavn uden at skulle betale kr. 3000,-. Og i så fald, hvor jeg bør henvende mig?

SVAR:

Du kan i visse tilfælde uden gebyr få nyt mellemnavn ved en anmeldelse til ministerialbogen, som føres på kordegnekontoret. Du kan som mellemnavn antage din fars ellers mors mellemnavn eller efternavn. Du kan dog ikke antage din fars eller mors efternavn som mellemnavn, hvis efternavnet er et giftenavn, dvs. er erhvervet ved ægteskab.