Kan vi lade en del af arven efter min onkel tilfalde sportsklubben?

Min onkel har tilsyneladende ikke efterladt sig noget testamente. Han var meget aktiv inden for det lokale sports- og kulturliv. Min søster og jeg tror, at han selv ville have valgt at testamentere et beløb til ungdoms- og pensionistarbejdet i den lokale sportsklub, hvis han havde nået at skrive testamente.

Kan vi som nærmeste arvinger gøre noget i forbindelse med skiftet, så en del af arven tilgår sportsklubben, uden vi først skal betale boafgift + tillægsboafgift af beløbet?

Svar:

Hvis jeres onkel ikke har oprettet et testamente til fordel for sportsklubben, kan dødsboet ikke udlodde arv til denne, selv om alle arvingerne er enige heri.