Har min far arveret efter mig, når vi kun har haft sporadisk kontakt?

Jeg er enebarn og har boet alene med min mor hele mit liv. Jeg så min far første gang, da jeg var 16 år og jeg har efterfølgende haft sporadisk kontakt med ham.

Da jeg er single og ingen børn har, er jeg interesseret i at høre, hvordan kan jeg sikre, at udelukkende min mor vil arve mig, hvis jeg skulle gå hen og dø.

Er det noget, som vil ske automatisk, da jeg ikke har haft den store kontakt til min far eller skal jeg oprette testamente?

Svar:

Du bliver nødt til at oprette testamente, da din far i modsat fald vil arve halvdelen af din formue, selv om du ikke har haft nogen kontakt med ham.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus