Hvor meget arver jeg efter min afdøde halvbror?

Hvor meget arver jeg efter min halvbror, som er død. Vi havde samme mor. Han var ugift og havde ingen livsarvinger. Begge hans forældre er også døde.

Han efterlader sig - foruden mig - en helbror og hans anden afdødes bror søn.

Han havde ikke oprettet testamente

Svar:

Halvdelen af boet tilfalder moderens livsarvinger. Moderen havde 3 andre børn, der hver får 1/3 af 1/2 eller 1/6.

Halvdelen tilfalder faderens livsarvinger. Han havde 2 andre børn, der hver får 1/2 af 1/2 eller 1/4

Du får som halvsøster 1/6 af boet

Helbroderen og den afdøde helbroders søn får hver 5/12 af boet.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus