Arver jeg efter min fars moster?

Jeg har et spørgsmål vedrørende arv efter min fars moster. Vi er 3 søskende. Vores far er død og han var enebarn. Vores farmor og farfar er også døde.

Min fars moster (min farmors lillesøster) lever stadig. Hendes mand er død og de har ingen børn.

Arver vi alt efter mosteren eller skal vi dele med min fars mosters mands familie.

Jeg mener det ikke, idet min fars moster vel arvede ham, da han døde. Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Svar:

Arven skal deles med 50% til mandens slægt og 50% til  hustruens slægt. Dette følger af arvelovens § 15

Hun kan ved testamente ændre dette.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus